מקצוענות ללא פשרות

עיצוב לוגו

עיצוב לוגו - השלבים

עיצוב לוגו מורכב מאלמנטים רבים ביניהם הרצון לייצר לוגו שמסביר את מהות החברה, לוגו זכיר, באמצעות מאפיינים גרפיים ברורים וכדאי שיהיו קשורים לתעשייה אותה הוא מייצג, לוגו יפה לעין ושניתן יהיה להניחו בכל פורמט גרפי בקלות יחסית. לוגו טוב הוא לוגו ייחודי! להלן התהליך שלי לעיצוב לוגו

היכרות עם הלקוח

אני אוהב לעצב לוגו שמאפיין את מהות וערכי החברה. ממבט אובייקטיבי אני מנסה להעלות אסוסיאציות על האנשים שעובדים בחברה, במה הם עוסקים בעבודתם בפועל ואיך הם מתארים את החברה. כל זאת ניתן להבנה באמצעות ביקור ושיחות עם אנשי החברה, לרוב כחלק מפרוייקט רחב יותר מול הלקוח. בשלב זה ניתן כבר לייצר אוסף אלמנטים גרפיים וטיפוגרפיים שלא יהיו רחוקים מהכיוון הנכון.

היכרות עם התעשייה

זה השלב המעניין ביותר. כאן אני לומד במה החברה עוסקת, באיזה "כובע" היא נכנסת בתעשייה שלה, היכן היא ממוקמת בתחרות בתחום שלה וגם מיהם המתחרים הראויים שלה בתעשייה.
ה"כובע" הוא למעשה התחום המדוייק הניתן לציין במונח מוכר בתעשייה שלה ולמעשה הוא גם מייצג את קהל היעד של החברה, זה שיראה לבסוף את הלוגו, יזהה את הסמל וידע שהוא במקום הנכון...

מדיה - היכן הלוגו מוצג?

ברוב המקרים הלוגו יוצג באתר, בברושור, על כרטיס ביקור ו\או מוצר. המוצר - בהתאם לתפוצה שלו, דורש דגש בתכנון הלוגו. אם הלוגו מוצג על אופניים למשל, צריך לראותו ממרחק מסויים, שונה ממתחריו, ייחודי, וכו. לפעמים ישנן הגדרות טכנולוגיות להדפסת הלוגו על המוצר ואצטרך להמנע מאלמנטים או צבעים העלולים לגרום לתקלות בטכנולוגיה זו או בשילוב עם צבעי מוצר משתנים.

סקיצות. הרבה.

בשלב זה אני מתחיל בתהליך שבו אני מייצר סקיצה שמתפתחת בכל פעם לסקיצה נוספת ולכיוון חדש ומשתמש בכל האלמנטים הסמליים שאספתי וציירתי מחדש עם החיבור לרוח החברה. התוצאה: עשרות סקיצות דומות ושונות שמהן אבחר את הכיוון הנכון ביותר וממנו אפתח עד לתוצאה שנראית שלמה.

בדיקת היתכנות

את שלושת הסקיצות הנבחרות אני מנסה לשלב ביישומים הנדרשים, אלה משלב "היכן הלוגו מוצג". אני מייצר בזריזות סוג של כרטיס ביקור, תמונת מוצר משולבת לוגו, דף אינטרנט וכו ואת אלה אני מציג ללקוח. יותר קל לכולם לראות את הלוגו במדיה הסופית מאשר בצורה סטרילית בפני עצמו. לא פעם הלוגו נראה נכון וטוב יותר כאשר הוא מופיע על המוצר, למשל בעיצוב לוגו לאופניים חשמליות.

פינישים

הלקוח יכול לבחור רק לוגו אחד, לפעמים אני מציג כמה מופעים של אותו טיפוס לוגו בהתאמה למדיה בה הוא מופיע. את הבחירה הסופית אשפץ ואפיק בצורה ווקטורית מחדש, באופן סופר-מדוייק ומאוזן, לפעמים עם שיפור בפרטים הקטנים שמחזקים את יחודיותו ואופיו. למרות שהלוגו כבר די ברור לכולנו, יצירתו באופן נקי מחדש, עם הפרטים הקטנים, יחד עם בחירת צבעים, יכולה לקחת שעות רבות.

הטמעה במדיות השונות

הלוגו הסופי, כאשר הוא טוב וזכיר יכול כבר בשלב זה לקבל מופעים שונים בהתאמה למדיה ובלבד שישמר את אופיו הגרפי. אפשר לקחת את הסמל ולמקם אותו בגדול בגב כרטיס הביקור, באייקון האתר, בתמונת שער בפייסבוק וכו, מבלי לפגוע במסגרת עיצוב המותג. כאן אני מעצב את כל מופעי הלוגו. במקרים מסויימים ניתן להפיק ספר מותג המגדיר כיצד ניתן להשתמש בלוגו וכיצד לא להשתמש בו.

 

עיצוב לוגו - עבודות נבחרות